Аман от тарикати! Поради една или друга причина се случи така, че продадох недвижим имот. Изповядахме с купувача сделката пред нотариус, стиснахме си ръцете, той ми плати парите и всичко беше както трябва. Но миналия месец получих “поздравителна картичка” от ЧЕЗ и установих, че партидата за тока още е на мое име, т.е. че купувачът на имота не е предприел никакви действия да я прехвърли. Какво да правя?
Потребител на електрическа енергия Потребителят на електрическа енергия за битови нужди е физическото лице, което е собственик или ползвател (ползвателят е лице, което има учредено право на ползване върху имота) на имота, част е от електропреносната мрежа и използва електрическа енергия за домакинството си. Според общите условия на ЧЕЗ Електро България АД основно мое задължение като потребител е да заплащам стойността на използваната от мен електрическа енергия в съответния обект (жилище, офис, склад и т.н.) по начин и в срок, определен от електро разпределителното дружество. Като потребител също така съм длъжен да уведомявам писмено в 30-дневен срок продавача на електрическа енергия (ЧЕЗ) за всяка промяна, свързана с личните ми данни или собствеността (в моя случай, че съм продал имота).
(*) В настоящата статия са разкодирани общите условия на ЧЕЗ Електро България АД.(*)
[toggles][toggle title="Източници"]
§ Общи условия на ЧЕЗ Електро България АД
чл. 4 - относно потребителите на електритеческа енергия;
чл. 13 - относно задълженията на потребителите;
чл. 47 - относно прекъсването на тока.
§ Общи условия на ЧЕЗ Разпределение България АД
чл. 40, 53 и 54 - относно прекъсването на тока.
§Ценоразпис на услугите 1, извършвани на битови и небитови клиенти от „ЧЕЗ Разпределение България'' АД в сила от 29.05.2013 г.
§Ценоразпис на услугите, извършвани на битови и небитови клиенти от "ЧЕЗ Електро България" АД, в сила от 04.10.2010
§Решение № 144/06.10.2010 г. на ДКЕВР
[/toggle][/toggles]
Автор и дата на последна актуализация на текста спрямо законодателството:
Лиляна
Попова
2.1.2020