2017-06-23 Изпращане на търговски съобщения | pravatami.bg
instahost.bg

Как да изпращам търговски съобщения за моя онлайн бизнес?

Как да изпращам търговски съобщения

Като предприемчив търговец знам, че в интернет сърфират милиони потенциални потребители. Затова вече имам свой онлайн-магазин за мобилни телефони. Посещаемостта е висока, продажбите нарастват. За да вървят нещата още по-добре, реших да приложа т.нар. имейл маркетинг (директен мейлинг) – добавих форма за получаване на рекламни съобщения. Така клиентите се информират веднага без дори да отварят сайта за най-новите ми атрактивни предложения.

Какво представлява формата за получаване на електронни съобщения от онлайн-магазин?

В повечето случаи  формата представлява бутон „Абонирай се за нашия седмичен/месечен бюлетин“. Клиентът може да попълни имейла си и/или телефонния си номер, като така се съгласява да получава търговски съобщения от моя уебсайт с информация относно промоции, атрактивни предложения, нови артикули и др.

Важно! Мога да изпращам съобщения, които касаят само и единствено информация относно сайта и услугите в него. Но не и съобщения, несвързани с търговската ми дейност.

В категория “Лични данни”/”Защита на личните данни” на сайта задължително трябва да предоставя на разположение на потребителите ясна и изчерпателна информация относно целите на събираната и съхранявана от мен информация като администратор на лични данни и достъпа до нея. Добре е да предвидя линк към тази страница непосредствено до бутона за потвърждаване на съгласието.

Как да озаглавя рекламните съобщения, които изпращам на клиенти?

От съобщението ми трябва ясно да личи, че то е търговско и  че е изпратено от моя онлайн-магазин. Напр. при попълване на формата на електронното съобщение на „Подател“/“От“ пиша името на онлайн-магазина ми. Също така e необходимо да посоча целта на съобщението – на „Заглавие“/“Тема“, пиша напр. „Промоция за месец март на избрани артикули“.

Важно! Заглавието трябва да не подвежда по никакъв начин получателя. Не мога да напиша, че промоцията е за целия месец март, а част от посочените в моя електронен бюлетин предложения да са валидни за по-кратък период.

Какво трябва да е съдържанието на електронния ми бюлетин?

За да е успешен имейл маркетингът ми, инвестирах в специализиран софтуер, който генерира и изпраща електронния ми бюлетин. Всичко се случва автоматично, вероятността за грешки е минимална, а и мога да се възползвам от неограничен кръг професионални дизайнерски шаблони, които привличат окото на потребителя.

Най-важното обаче остава да са спазени изискванията на закона – необходимо е съдържанието на електронния бюлетин ясно и недвусмислено да посочва условията на предлаганата от мен промоция. В дадения вече пример „Промоция за месец март на избрани артикули“ трябва предоставя информация относно:

  • периода, за който е валидна промоцията (от 01 до 31 март);
  • артикулите, които се обхващат от промоцията;
  • линк към уеб страницата, където има по-подробна информация за отстъпките и др.

Важно! Ако промоцията има допълнителни условия, трябва задължително да посоча и тях, напр. уточнение, че:

  • промоцията важи за поръчка над 100 лв.;
  • при изчерпване на количествата от предлаганите артикули, в периода на промоцията, няма да се предлагат други бройки и др.

Мога ли да изпращам имейли от името на онлайн-магазина си на всеки електронен адрес, който видя в интернет?

Всеки, който получава електронния бюлетин на моя онлайн-магазин, се е съгласил предварително с това. Тези маркетингови съобщения трябва да се различават от непоисканите търговски съобщения, по известни като СПАМ.

Законът ми позволява да изпращам СПАМ  до електронни адреси на лица, които не са изразили съгласие да получават информация за онлайн-магазин ми. Необходимо е обаче да обознача съобщението като „Нежелано“ или „СПАМ“.

Юридически лица, които не желаят да получават търговски съобщения, могат да се впишат за това в електронен регистър, воден от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Аз нямам право да им изпращам електронни съобщения и подлежа на наказване с глоба, ако наруша забраната. 

Може ли клиент да се откаже от моя онлайн бюлетин?

Длъжен съм да предвидя и бутон за отписване от електронния ми бюлетин „Отписване тук“/“Искаш да се отпишеш от нашия бюлетин?“, както и да посоча линк за отписване в самите електронни съобщения, които изпращам.

Така всеки потребител, който вече не иска да получава информация, защото не му е нужна (или по друга причина), може бързо и лесно да се откаже от нея . Обикновено е необходимо единствено въвеждане на имейла на потребителя и потвърждение, че иска да се откаже от услугата.

Автори Радостина Бръмбарова и Пенка Попова

  • Източници

    Закон за електронната търговия (ЗЕТ):

    чл. 4а, ал. 1, т.1 – относно целите за използване на предоставените лични данни;

    чл. 4а, ал. 1, т. 2 – относно възможността потребителя да се откаже от достъп до предоставяната информация;

    чл. 5, ал. 1 – относно определението за “търговски съобщения”;

    чл. 5, ал. 3 – относно изискванията, на които трябва да отговарят търговските съобщения;

    чл. 6, ал. 1 – относно задължението за обозначаване на съобщението като непоискано;

    чл. 6, ал. 2 – относно регистъра на електронните адреси на юридически лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения;

    чл. 6, ал. З – относно забраната за изпращане на търговски съобщения на юридически лица, вписани в регистъра;



Статията има за цел да очертае някои основни права и задължения, като няма претенции да бъде изчерпателна. Съветваме винаги да се консултирате с адвокат преди да предприемате правни действия.

Етикети

Правни курсове, които спестяват стотици левове.

Научи повече



10 правни курса, които ти спестяват стотици левове

//Track outbounds