2018-03-09 Какви са правата ми в LinkedIn? | pravatami.bg

Какви са правата ми в LinkedIn?

какви са правата ми в linkedin

Наскоро бях попаднал/а на видео, в което момиче излизаше с момче, което нямаше профил в социални мрежи като Facebook, Instagram, Twitter и др. Поради тази причина в нея се породи съмнението, че този човек може би не съществува и тя има въображаем приятел.

Какво е LinkedIn?

Искам да поддържам връзка със свои колеги, партньори, клиенти (или да търся нови такива), други професионалисти, с които да обменям професионален опит и знания, да си намеря работа, да усъвършенствам придобитите си умения или да придобия нови такива и т.н. Разбирам, че LinkedIn ми дава именно такива възможности, но преди да се регистрирам трябва да са съм наясно с правата и задълженията си като потребител на социалната мрежа.

Успях да намеря информация за тях в т.нар. Потребителско споразумение или User Agreement в профила си в LinkedIn. Със създаването на профила ми в LinkedIn аз приемам условията на посоченото споразумение, както и Политиката им за поверителност. 

LinkedIn има правото да прави промени по споразумението, като преди да влязат в сила ще получа известие за това какви ще са промените. 

N.B. Трябва да имам предвид, че когато приема условията им, то личната ми информацията, която споделям в профила си, се съхранява, oбработва и контролира от  LinkedIn Ирландия. В случай че възникне правен спор по повод правата ми в LinkedIn, компетентни са ирландските съдилища, като потребителите прилагат своето право. 

Каква информация събира за мен?

Когато създам свой потребителски профил, аз предоставям информация (лични данни) за моето образование, професионален опит, умения и компетенции и др. На базата на тази информация мога да получа предложения да добавя към “списъка си с приятели” хора със същото образование, мои колеги и др. Мога да предоставя и свое местоположение, за да могат други потребители да се свържат с мен. 

LinkedIn предлага и т.нар. Премиум услуги, които разширяват спектъра от предлагани услуги на потребителите си. Ако реша да се възползвам от тази възможност, то трябва да предоставя информация за начина, по който ще плащам за тях (данни на кредитна, дебитна карта). 

NB! LinkedIn може да съхранява информация за начина, по който плащам за услугите, дори и след изтичането им. Идеята е да не се прекъсва ползването на услугите и да се съхранява информация, ако реша да използвам други услуги. 

Споделяне на информация и политика за поверителност

Аз съм собственик на цялата информация, която предоставям на LinkedIn, но следва да имам предвид, че споделяйки я в потребителския си профил, аз им давам право да използват, копират, модифицират, разпространяват, публикуват и обработват информацията без допълнително съгласие, известие и/или компенсацията. 

Правото на LinkedIn да използват предоставената информация не е безгранично – винаги мога да изтрия информацията в профила си или самия профил. 

Когато споделям информация, други потребители могат да виждат, копират и използват тази информация (т.е. тя е публична), но ако реша мога да огранича достъпа и видимостта до профила си (напр. съдържание на съобщенията на адресатите ми, ограничаване видимостта на профила си в търсачките или да се получават уведомявания за актуализация на профила ми). 

Ако кандидатствам за работа или се интересувам от свободна позиция, това няма да бъде публично или оповестено на другите потребители. Подобна информация ще бъде достъпна само за работодателя, който търси кандидати. 

На базата на това, което търся, харесвам, разглеждам, чета, това което следвам, връзките ми с други потребители, страници, които посещавам и т.н. мога да получа различни предложения за страници, активности и др. В случай че информацията, която споделям, е включена в реклами на продукти или услуги на трети лица, трябва да бъде поискано моето изрично съгласие. 

Mогат ли да ми върнат парите, които съм платил за Премиум услугите?

Мога да закупя и абонамент, за да ползвам Премиум услугите на LinkedIn – в такъв случай автоматично ще бъда таксуван в началото на всеки абонаментен период. Ако реша, че не ми харесват вече услугите, мога да отменя или преустановя ползването на абонамента си.

Това трябва да стане поне 1 ден преди датата на подновяване използването на Премиум услуги.  В този случай ще запазя потребителския си профил, връзките и други данни, но ще загубя достъп до Премиум услугите. 

Мога да се регистрирам за безплатен пробен период за един месец, но ако анулирам Премиум ползването им няма да мога да се регистрирам за друг безплатен пробен период в продължение на поне 12 месеца. 

Като гражданин на Европейски съюз имам право на пълно възстановяване на средствата в рамките на 14 дни от началото на ползването на абонамента. Ако ползвам един месец пробен период, то парите ми ще бъдат възстановени преди първото таксуване. Трябва да имам предвид, че може да няма такси, които да бъдат възстановени. 

Как мога да закрия профила си?

Имам правото да закрия профила си по всяко време, като в такъв случай ще загубя правото си да използвам услугите също. Личните данни, които съм предоставил/а, ще спрат да са достъпни в рамките на 24 часа, като информацията за профила се изтрива в рамките на 30 дни от закриването на профила.

Въпреки че съм закрил/а профила си обаче,  LinkedIn си запазва правото да съхранява част от информацията с цел да изпълняват задълженията си за поддържане на сигурност, предотвратяването на злоупотреби и измами и други.

Информация, която съм споделяла с други хора, ще остане видима, дори след като закрия профила си. Ако членувам в Групи, то ще се покаже съобщение за неизвестен потребител като източник на информацията.

Освен това LinkedIn  може да използва и разкрива отзивите, които съм оставял/а за различните услуги, а други потребители могат повторно да споделят информацията, която съм споделил/а преди закриването на профила. Ако следва да заплатя ползването на някакви услуги, то със закриването на профила си, това не ме освобождава от задължението ми.

  • Източници

    РЕГЛАМЕНТ (ЕО) No 593/2008 на ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 17 юни 2008 година относно приложимото право към договорни задължения (Рим I):

    чл. 6, пар. 1 – относно приложимото право при потребителските договори.

    User agreement:

    1.3. Change – относно правото да се изменя споразумението едностранно;

    1. Introduction, 1.1. Contract, LinkedIn / 6. Dispute Resolution – относно компетентността при възникнал спор;
    2. Obligations, 2.3. Payment / булет 2, 3 – относно Премиум услугите;
    3. Obligations, 2.5. Sharing – относно споделянето на информация и достъпът до нея;
    4. Rights and limits, 3.1. Your license to LinkedIn – относно информацията, която се предоставя и правото на LinkedIn да я използват;
    5. Rights and limits, 3.1. Your license to LinkedIn, т. 1 – относно възможността да се изтрие профила;
    6. Rights and limits, 3.1. Your license to LinkedIn, т. 2 – относно предложенията, които LinkedIn може да отправи на базата на предоставена информация от потребителя.

    Privacy policy:

    1. Information we collect, 1.1. Information you provide to us – относно информацията, която се предоставя;
    2. How we use your data; 2.1. Services, Stay connect, параграф 1 и 2 – относно начина, по който се използва информацията;
    3. Your Choices & Obligations, 4.3. Account Closure – относно изтриването на профила.

    Consumer refund policy относно възстановяването на средствата.



Статията има за цел да очертае някои основни права и задължения, като няма претенции да бъде изчерпателна. Съветваме винаги да се консултирате с адвокат преди да предприемате правни действия.

Етикети

Правни курсове, които спестяват стотици левове.

Научи повече

Намаление до -80%. Черният петък на Advokatami.bg продължава коледно до 20.12.18 г.

Виж офертите



10 правни курса,
които спестяват стотици левове