Здравейте,
Имам следния казус – имам гаранционен продукт, който престоява вече 2 месеца на гаранционен ремонт и в крайна сметка ми беше казано, че повредата не може да се отстрани, а същия продукт, но нов, не може да ми бъде предоставен понеже вече го нямат наличен. Предложиха ми да си избера друг модел от сайта на търговеца, като разликата в цената (спрямо гаранционния ми) ще бъде поета от мен или от тях, в зависимост от това дали новия модел е по-скъп или по-евтин.
Интересува ме какви са ми опциите в този случай, понеже силно се съмнявам да съм длъжен да закупя отново от тях. Имам ли възможност да поискам цялата сума да ми бъде възстановена?
адв. Николина Митова
Здравейте,
приложими в случая са цитираните по-долу разпоредби от Закона за задълженията и договорите –
“чл. 193 – Продавачът отговаря, ако продадената вещ има недостатъци, които съществено намаляват нейната цена или нейната годност за обикновеното или за предвиденото в договора употребление.
Продавачът не отговаря за недостатъците, които са били известни на купувача при продажбата.
Продавачът отговаря и когато не е знаел недостатъка. Съглашението за освобождаване от отговорност е недействително.
Чл. 195. В случаите, в които продавачът отговаря съгласно чл. 193, купувачът може да върне вещта и да иска обратно цената заедно с разноските за продажбата, да задържи вещта и да иска намаляване на цената или да отстрани недостатъците за сметка на продавача.
Той може да иска и обезщетение за вредите съгласно общите правила относно неизпълнението на задълженията.
При продажбите на родово определени вещи купувачът може или да упражни правата по първата алинея, или да иска предаване на вещи без недостатъци, както и обезщетение за вредите и в двата случая.”
Препоръчително е да се прегледа и гаранцията Ви.
Поздрави,
За преглед на документи – тел. 0898 303092
адв. Николина Митова