Здравейте,
Оказа се че съм бил подведен че е извършена операция от мое име в мобилен оператор където ми е спряна услуга. И аз със спокойствие си плащам за спряна услуга вече с години. Имал съм многократни разговори с мобилният оператор където ми е давана противоречива информация. Понеже знам, на места в европейския съюз може да изискваш всичката информация където държи една компания за теб, включително коренспонденции със контактния център и не мога да намеря дали тази практика важи и за България, понеже мобилния оператор ми отказа твърдо каквото и да е съдействие относно записи от разговори и информация свързана с профила ми при тях.
Може ли да ме ориентирате към кои документи да се обърна за информация относно тази практика?
Благодаря!
адв. Николина Митова
Здравейте, г-н Ранков,
можете да подадете писмено искане към мобилния оператор в тази връзка. Съгласно чл. 247 от закона за електронните съобщения
Чл. 247. (1) Извън изключенията по чл. 246, ал. 2 ограниченията не се прилагат относно записване на съобщения и свързаните с тях трафични данни и при следните условия:
1. записването е необходимо и е предвидено в закон с цел доказване сключването на търговски сделки, и
2. изпращачът и получателят на съобщенията са предварително уведомени за записването, целите и срока за съхраняване, както и за правото да откажат това.
(2) Записаните съобщения и свързаните с тях трафични данни се съхраняват за срок не по-дълъг от срока, в който те могат да се използват съгласно ал. 1, т. 1.
Поздрави,
адв. Николина Митова
тел. 0898 303092