Доброволна делба на имоти. Какви документи са необходими?

Здравейте,
Наследничка съм, заедно с брат си на два апартамента в София, които са били собственост на майка ми и баща ми приживе. Ние сме преки наследници на имотите. Искаме да направим доброволна делба, като всеки един от нас да получи по един апартамент. Тъй като не живея в България и идването в страната е доста затруднено, може ли делбата да стане чрез нотариално заверено пълномощно на името на брат ми. Какви са необходимите документи за доброволна делба на апартаментите, които да извадим? Четох, че са необходими нотариалните актове на имотите, удостоверение за наследници на двамата родители, данъчна оценка на имота по местонахождение на имота. Нужна ли е скица на имота или схема на самостоятелен обект в сграда при положение, че се касае за апартамент? Също и декларации по чл. 25, ал. 8 от ЗННД, по чл. 264, ал. 1 от ДОПК, по чл. 42, ал. 2, т. 2 от ЗМИП и по чл. 66, ал. 2 от ЗМИП - къде могат да се извадят такива и нужно ли е да ги подписвам лично, или става с пълномощно?Договорът за доброволна делба може ли да се подпише при всеки нотариус, независимо от местонахождението на имотите?
Много благодаря за отделеното време

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си