неустойки при прекратяване на договор с виваком

<p>Здравейте, </p>

<p>Прекратих договор с Виваком поради факта че А1 ме увериха че ще направят служебно прехвърляне и няма да имам никакви неустойки. Телефона се води на на мое име, и се плаща от ЕТ (едноличен търговец), на която аз съм собственик. В офиса на А1 подписах заявление и това беше. След месец получих фактура от Виваком с начислени 266 лв неустойки (без техни устройства), при положение че месечната ми такса е 20 лв. Отнесох въпроса към менаджер офис на А1 която ме увери че ако се прехвърля при тях няма да имам начислени неустойки. Тя посъветва да изпратя жалба до Виваком и обясня че (1) първо не са ми пратили съобщение за ме уведомвт за нестойката и така не ми е предоставена точна информция за да взема информиране решение дали да прекратя договора с Виваком и (2) че начислената неустойка е многократно по-висока ор размера на 3 месечни такси. Зададох тези въпроси на Виваком и те ми изпратиха следния отоговор:</p>

<p>"Съгласно Общите условия на Вашия договор с прекратяването на споразумението се прекратяват всички  допълнителни споразумения към него, включително и за допълнителни услуги. Ако споразумението бъде прекратено преди изтичането на уговорения срок по искане или по вина на абоната, включително неплащане на дължими суми, абонатът дължи на БТК ЕАД неустойка в размер на всички месечни абонаменти, включително за допълнителни услуги със срочен абонамент, без отстъпки, за периода от прекратяване до изтичане на уговорения минимален срок. Независимо от основанието за предсрочното  прекратяване на споразумението, абонатът следва да възстанови на БТК ЕАД стойността на предоставените отстъпки, безплатни устройства, бюджет и субсидии по това споразумение". </p>

<p>Моля, бихте ли посъветвали<br />

(1)дали Виваком имат оснаование да начисляват такава голяма сума за неустойка при прекратяване на договор;<br />

(2) дали са задължени да ме уведомят предварително с смс за размера на неустойката и съответно да взема информирано решение дали да прекратя или не договора с тях;<br />

(3) До каква степен А1 са ме подвели в тяхната комуникация, че ако направят служебно прехвърляне на договора ми от Виваком, няма да дължа неустойки към Виваком. </p>

<p>Бихте ли ме посъветвали към кого мога да се обърна за съдействие - кой институции, комисии, и.т.н. и на какво основание.<br />

Имам усещането, че ставам жертва на конкуренцията за спечелване на повече клеинти между отделните оператори, а това не ми изглежда редно.</p>

<p>Благодаря Ви предварително. </p>

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си