Отказ на "Технополис" и техен оторизиран сервиз от гаранционно обслужване

Преди 1 година ми подариха електронен четец Pocketbook, купен от Технополис, с 2-годишна гаранция. През м. юли 2021 г. се прояви дефект - замръзване на страница и никаква реакция на изключване, зареждане и т.н. На следващия ден на половината страница се появиха вертикални линии, а на друтата си стоеше "замръзналият" текст. За съжаление няма как да докажа факта, че не съм го изпускала и през цялото време четецът стоеше в твърд калъф. В Технополис и веднага ме попитаха сигурна ли съм, че не е падал, дори служителят се опита да изкара като доказателство следите от държачите на калъфа, но в крайна сметка отбеляза в протокола от какво са предизвикани.
Междувременно, за мое огромно разочарование, прочетох в интернет, че при такива линии по екрана е практика да отказват гаранция. Просто екранът (матрицата, както го наричат) на марката Pocketbook е крехък и се поврежда буквално от нищо. Но, разбира се, търговецът не би го споменал, нито производителят оказва съдействие. За сравнение - чета, че Амазон заменят дефектирали четци Киндъл.
След почти месец ми изпратиха мейл, че гаранционно обслужване е отказано (очаквано), защото четецът бил изпускан - такова е становището на външния сервиз. Същевременно ми предложиха ремонт срещу 270 лв. Цената на нов четец е 420 лв. Разбира се, има недобросъвестни хора, които биха излъгали за причината за дефекта. Но възниква въпросът доколко обективно е становището на сервиза. Или казано направо - защо им е да оправят безплатно нещо, след като имат законова възможност да го направят срещу 64% от цената на нов четец.
Какви са моите права в случая? Ще пусна жалба в КЗП, но доколко тя може реално да помогне? Имам ли други варианти за дийствие?

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си