Здравейте, моля за Вашето съдействие при следния казус:
На 29.01.2020 г. сключих договор No 16591 с “Тез Тур БГ” ЕООД за извършване на организирано пътуване до Египет, което бе отложено след въвеждането на първия локдаун миналата година.
В контекста на пандемията “Ковид – 19” в ЕС бяха приети правила за подпомагане на превозвачите и организаторите на туристически услуги, като бяха предложени ваучери като алтернатива за възстановяване на сумите, заплатени за отложени пакетни туристически услуги.
С Допълнително споразумение от 10.04.2020 г. от Тез Тур ми бе предложен ваучер за същото пътуване със срок до 30.04.2022 г. Ако приемането му от моя страна към онзи момент – първия локдаун, бе акт на морална подкрепа към най-пострадалия от кризата бранш, сега, с очертаващата се нова вълна и променилите се обстоятелства в личен план, не ми е възможно да използвам ваучера до края на срока му.
Имам ли право да върна ваучера на фирмата и да поискам парите си?
Благодаря за отговора Ви!
С уважение, Валентина Пенева
адв. Николина Митова
Здравейте, Валентина Пенева,
за точен и коректен отговор следва да се прегледат договора и допълнителното споразумение. Освен това, тези въпроси многократно са поставяни във форума. Съгласно чл. 25 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение туроператор, който трябва да възстанови заплатена сума от пътуващ за туристическо пътуване, когато е било отменено до 31 декември 2020 г. поради разпространението на COVID-19, може да предложи на пътуващия ваучер за заплатената сума. Ако пътуващият не приеме ваучера и при липса на друго споразумение за туристически пакет – заместител, между туроператора и пътуващия, туроператорът възстановява до 12 месеца, считано от датата на отмяната на пътуването, всички плащания, които е получил от пътуващия или от негово име.
Поздрави,
адв. Николина Митова
тел. 0898 303092
Valentina Peneva
Благодаря за отговора Ви!