Здравейте, поръчах във фирма в Бургас 4 бр. Интериорни врати+1 бр. Външна. Преди 3 дни децата ми както си бяха в стаята бравата се заключи и те се уплашиха много. Установих че самия патрон е дефектен(езичето изобщо не се прибираше) и съответно се обадих във фирмата да обясня случая. Изпратих документите и снимки на вратата по вайбър(те така пожелаха) след което казаха да още сте в гаранция. На следващия ден ми се обадиха да ми кажат да отида да ми дадат нов патрон, но ако искам те да ми го сменят трябва да заплатя 50 лв. Моля кажете ми това правилно ли е в случай че още вратите са в гаранция? Редно ли е да искат да заплатя 50 лв за труд
Сподели
Valentina Ilcheva
Много Ви благодаря за отделеното време и за бързия и изчерпателен отговор! Бяхте ми много полезна! Бъдете здрава и успешна!
адв. Николина Митова
Здравейте, г-жо Илчева,
съгласно чл. 117 от Закона за защита на потребителите – “търговска гаранция е всяко задължение, поето от търговеца или производителя към потребителя в допълнение към неговото задължение по този закон да осигури съответствие на стоката с договора за продажба, да възстанови заплатената сума или да замени или поправи стоката, или да предостави друг вид обслужване, свързано със стоката, когато тя не отговаря на спецификациите или евентуално на други изисквания, несвързани със съответствието на стоката с договора за продажба, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в съответната реклама, направена в момента на сключване или преди сключване на договора.
(2) (Доп. – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея. Изпълнението на поетите от търговеца задължения по търговската гаранция не е свързано с разходи за потребителя.”
Предвид горното, не сте длъжна да правите никакви разходи по отношение на продукт, който все още е в гаранция.
Поздрави,
адв. Николина Митова
тел. 0898 303092