Регистрация

Регистрирай се, за да задаваш въпроси и да отговаряш.

Имаш профил? Вход
Вход с Facebook
Вход с Google
или


Имаш профил? Влез в своя профил

Вход

Влез в своя профил, за да задаваш въпроси и да отговаряш.

Регистрация
Вход с Facebook
Вход с Google
или


Забравена парола

Don't have account, Регистрация

Забравена парола

Забравена парола? Въведи твоя имейл адрес. Ще изпратим линк за нова парола по имейл.

Имаш профил? Влез в своя профил

Нужен е профил, Трябва да си в своя профил, за да добавиш въпрос.

Вход с Facebook
Вход с Google
или


Забравена парола

Нямаш профил? Регистрация
Pravatami.bg Logo Pravatami.bg Logo Pravatami.bg Logo
ВходРегистрация

Pravatami.bg

Pravatami.bg Navigation

  • Категории
    • Потребители
    • Работа
    • Бизнес
    • Сделки
    • Пари
    • Интелектуална собственост
    • Администрация
    • Граждани
    • Съд
    • Полиция
    • Семейство
    • Европа
  • Документи
  • За Бизнеса
    • Регистрация на фирма
    • Счетоводство
    • ДДС Регистрация
    • Фирмени промени
    • Търговски марки
    • Общи условия
    • Лични данни
    • Виж всички
  • Задай въпрос

Mobile menu

Close
Задай въпрос
  • Начало
  • Статии
    • Най-новите
    • Работа
    • Граждани
    • Бизнес
    • Семейство
    • Всички категории
  • Въпроси
    • Нови въпроси
    • Най-четени
    • Най-отговаряни
    • Категории въпроси
  • Категории
    • Потребители
    • Работа
    • Бизнес
    • Сделки
    • Пари
    • Интелектуална собственост
    • Администрация
    • Граждани
    • Съд
    • Полиция
    • Семейство
    • Европа
  • Документи
  • За Бизнеса
    • Регистрация на фирма
    • Счетоводство
    • ДДС Регистрация
    • Фирмени промени
    • Търговски марки
    • Общи условия
    • Лични данни
    • Виж всички
  • Задай въпрос
Начало/ Въпроси/Въпрос # 36210
Следващ
In Process
Iordan_Iordanov
Iordan_Iordanov

Iordan_Iordanov

  • 4 Въпроси
  • 1 Отговор
  • 0
  • 15 Points
Виж профила
Iordan_Iordanovчитател
: 09/10/20202020-10-09T10:13:54+03:00 2020-10-09T10:13:54+03:00в: Потребители

Неустойка при предсрочно прекратяване на договор за телевизия

Здравейте,

Моя роднина иска да прекрати договора си за сателитна телевизия с Виваком и да подпише нов с избор на пакет на по-ниска цена. Допитва се до Виваком и става ясно, че “че при предсрочно прекратяване на услугата или при преминаване към план с по-ниски параметри, следва да заплатите неустойки в размер на 3 (три) стандартни месечни абонамента, както и част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства, пропорционално за оставащия период на договора”. Когато, обаче, прави опит да разбере каква е частта от предоставените й до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройство, която ще й бъде удържана /напр. цялата отстъпка пропорционално на оставащия период или половината от нея пропорционално на оставащия период/, от Виваком й отговарят, че “във връзка със запитването Ви, бихме искали още веднъж да Ви информираме, че процесът по начисляване на неустойки е автоматичен и се финализира едва след закриване на съответната услуга и/или устройство към нея.” По този начин абонатът не може да направи информиран избор дали е по-разумно да прекрати договора си сега и да плати съответната неустойка, или да изпълни договора си на по-високата такса, ако неустойката е еквивалентна или по-висока от спестените суми от по-ниската такса при евентуален нов договор. Моля за информация как трябва да се процедира в случая и има ли основание да бъде сезирана КЗП по казуса? Благодаря!

P.S. Прилагам и кореспонденцията с Виваком.

” Здравейте, Имам подписан 24-месечен договор с вас за услугата DTH телевизия, подписан на 05.05.2020г. Пакетът включва Vivacom TV L + допълнителен приемник + допънителен пакет Max Sport Plus. Моля за информация какви неустойки трябва да заплатя. В случая аз имам активиран Max Sport за 5,99лв на месец, в допълнение към Vivacom TV L, чиято стандартна тарифа е 22,99лв на месец, плюс 1 допълнителен приемник за 2,40лв на месец. Това означава ли, че, по отношение на неустойката в частта й за трите месечни абонамента, ще трябва да заплатя 3 x 22.99лв + 3 x 5.99лв + 3 x 2.40лв? Имам и 7 лева отстъпка от стандартната такса за Vivacom TV L и оставащи 18 месеца до края на договора. Казвате, че както и част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства, пропорционално за оставащия период на договора.. Това означави ли, че ще трябва да заплатя и 7 лева x 18 оставащи месеца = 126 лева в допъление към горната неустойка? Моля за писмен отговор. Благодаря. С уважение

ОТГОВОР: Уважаема г-жо ,

Бихме искали да Ви уверим, че основна цел на компанията е да осигурява на своите клиенти обслужване на високо професионално ниво.

В отговор на Вашият сигнал, бихме искали да потвърдим, че Вие сте титуляр на сателитна телевизия …….. в условията на срочен договор, с крайна дата на споразумението 05.05.2020г.

Моля имайте предвид, че при предсрочно прекратяване на услугата или при преминаване към план с по-ниски параметри, следва да заплатите неустойки в размер на 3 (три) стандартни месечни абонамента, както и част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства, пропорционално за оставащия период на договора.

С конкретен размер на сумата, която ще платите, към момента не можем да се ангажираме.

Бихме искали да обърнем внимание, че размерът на дължимите неустойки в случай на предсрочно прекратяване не може да бъде изчислен при активна услуга.

Стойността им се калкулира автоматично спрямо датата, на която конкретната услугата е закрита в системите, в съответствие с условията на сключеното за нея споразумение.

Желанието ни е да продължим добрите си взаимоотношения с Вас, поради което като комплимент Ви предоставяме еднократна отстъпка в размер на 5 лв към следващата месечна сметка.

Благодарим Ви за обратната връзка, като се надяваме, че сте получили ясен и разбираем отговор.

С уважение

К. Георгиева

VIVACOM Обслужване на клиенти

ВТОРИ ВЪПРОС: Здравейте, Благодаря за отговора. Бихте ли ми разяснили каква част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства ще ми бъде удържана? . Каква е, обаче, абсолютната величина на тази част? Например, 5% от отстъпките, 20% от отстъпките или 100% от отстъпките? Разбирам, че е пропорционално за оставащия период на договора – по тази точка допълнителни уточения не са необходими.

ОТГОВОР:

Здравейте,

Във връзка със запитването Ви, бихме искали още веднъж да Ви информираме, че процесът по начисляване на неустойки е автоматичен и се финализира едва след закриване на съответната услуга и/или устройство към нея.

Обръщаме внимание, че предварително не може да бъде посочен точният размер на неустойките. Те се генерират в месечната сметка, която се издава на отчетната дата след закриване на съответната услуга.

Надяваме се, че въпросът вече е изяснен.

С уважение,

Б. Петрова

VIVACOM Обслужване на клиенти

Виваком неустойка договор телевизия
  • 0
  • 2
  • 228
  • 0
Добави отговор
Сподели
  • Facebook

    2 Отговора

    • Най-гласувани
    • Най-стари
    • Скорошни
    1. адв. Николина Митова

      адв. Николина Митова

      • 0 Въпроси
      • 3k Отговори
      • 106
      • 4k Points
      Виж профила
      адв. Николина Митова адвокат
      2020-10-09T10:57:18+03:00 09/10/2020, 10:57

      Здравейте, г-н Йорданов,

      препоръчително е и адвокат да прегледа сключения договор, както и цялата кореспонденция с Виваком, но най-общо съгласно съдебната практика и практиката на КЗП е допустима неустойка от 3 месечни такси при предсрочно прекратяване. Относно другия въпрос, на който не можете да получите отговор от Виваком, можете да сезирате както КЗП, така и Комисията за регулиране на съобщенията. Би следвало абонатът да има точна и конкретна информация преди предсрочно прекратяване на договора какъв размер на неустойки ще заплати.

      Поздрави,
      адв. Николина Митова
      тел. 0898 303092

      • 1
      • Сподели
        Сподели
        • Сподели в Facebook
        • Сподели в Twitter
        • Сподели в WhatsApp
    2. ina

      ina

      • 0 Въпроси
      • 1 Отговор
      • 0
      • 11 Points
      Виж профила
      ina читател
      2021-03-04T21:51:09+02:00 04/03/2021, 21:51
      Отговорът е редактиран.

      Това е абсолютна пародия: “Процесът по начисляване на неустойки е автоматичен и се финализира едва след закриване на съответната услуга и/или устройство към нея.”
      Същият отговор получих и аз, и от магазина на Виваком, и по телефон с кол центъра им. Една от служителките, дори ми се ядоса и ми затвори, като и обясних че не ми е добър българския, и я помолих да ми повтори как да си изчисля сама неустойките. Не разбира човек каква гавра е цялото нещо, докато не му се случи. Жалко че няма повече прозрачност, и добро отношение към клиентите им – два фактора които биха подобрили значимо качеството на обслужване и имиджа им.

      • 0
      • Сподели
        Сподели
        • Сподели в Facebook
        • Сподели в Twitter
        • Сподели в WhatsApp

    Влез в своя профил, за да добавиш отговор.

    Sidebar

    Search
    Generic filters
    Филтър по съдържание

    Научи правата си

    • Какви са последствията от шофирането в пияно състояние?

      • 0 Коментара
    • Детето ми е талантливо! Има ли право на финансова подкрепа ...

      • 0 Коментара
    • Как да открия разплащателна сметка?

      • 0 Коментара
    • Отчуждаване на имоти в полза на държавата

      • 0 Коментара
    • Кога могат да ме командироват в друга държава от ЕС?

      • 0 Коментара

    Последни въпроси

    • Парко места

      • 1 отговор
    • Граждански договор

      • 1 отговор
    • 100% Working M3U Playlists URL, IPTV M3U Links

    • ДУК и ТД в една фирма

    • ниви

    Нов въпрос

    Explore

    • Начало
    • Статии
      • Най-новите
      • Работа
      • Граждани
      • Бизнес
      • Семейство
      • Всички категории
    • Въпроси
      • Нови въпроси
      • Най-четени
      • Най-отговаряни
      • Категории въпроси

    Footer

    Полезни ли сме? Почерпи кафе

    Друга подкрепа

    Праватарите

    Блогът на Праватарите
    За нас
    Приятели
    Новини
    Контакти

    Правата

    Бизнес
    Граждани
    Всички Категории
    Стани Автор
    Конституцията

    За Бизнеса

    Регистрация на Фирма
    Регистрация на НПО
    Фирмени промени
    ДДС Регистрация
    Счетоводно обслужване
    Търговска марка
    Обявяване на ГФО
    Лични данни (GDPR)
    Общи условия и Политики
    Лицензи & Разрешителни

    Правна защита

    Premium абонамент
    Преглед на договор
    Договори и правни документи Развод

    © 2012-2022 Сдружение "Департамент за правна култура". Използването на сайта се допуска след приемане на общите ни условия. Този сайт използва бисквитки. Защита на личните данни.
    Хостинг от Хостинг парньор: SuperHosting.BG | Дизайн и Уеб от b13o.