Неустойка при предсрочно прекратяване на договор за телевизия

Здравейте,

Моя роднина иска да прекрати договора си за сателитна телевизия с Виваком и да подпише нов с избор на пакет на по-ниска цена. Допитва се до Виваком и става ясно, че "че при предсрочно прекратяване на услугата или при преминаване към план с по-ниски параметри, следва да заплатите неустойки в размер на 3 (три) стандартни месечни абонамента, както и част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства, пропорционално за оставащия период на договора". Когато, обаче, прави опит да разбере каква е частта от предоставените й до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройство, която ще й бъде удържана /напр. цялата отстъпка пропорционално на оставащия период или половината от нея пропорционално на оставащия период/, от Виваком й отговарят, че "във връзка със запитването Ви, бихме искали още веднъж да Ви информираме, че процесът по начисляване на неустойки е автоматичен и се финализира едва след закриване на съответната услуга и/или устройство към нея." По този начин абонатът не може да направи информиран избор дали е по-разумно да прекрати договора си сега и да плати съответната неустойка, или да изпълни договора си на по-високата такса, ако неустойката е еквивалентна или по-висока от спестените суми от по-ниската такса при евентуален нов договор. Моля за информация как трябва да се процедира в случая и има ли основание да бъде сезирана КЗП по казуса? Благодаря!

P.S. Прилагам и кореспонденцията с Виваком.

" Здравейте, Имам подписан 24-месечен договор с вас за услугата DTH телевизия, подписан на 05.05.2020г. Пакетът включва Vivacom TV L + допълнителен приемник + допънителен пакет Max Sport Plus. Моля за информация какви неустойки трябва да заплатя. В случая аз имам активиран Max Sport за 5,99лв на месец, в допълнение към Vivacom TV L, чиято стандартна тарифа е 22,99лв на месец, плюс 1 допълнителен приемник за 2,40лв на месец. Това означава ли, че, по отношение на неустойката в частта й за трите месечни абонамента, ще трябва да заплатя 3 x 22.99лв + 3 x 5.99лв + 3 x 2.40лв? Имам и 7 лева отстъпка от стандартната такса за Vivacom TV L и оставащи 18 месеца до края на договора. Казвате, че както и част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства, пропорционално за оставащия период на договора.. Това означави ли, че ще трябва да заплатя и 7 лева x 18 оставащи месеца = 126 лева в допъление към горната неустойка? Моля за писмен отговор. Благодаря. С уважение

ОТГОВОР: Уважаема г-жо ,

Бихме искали да Ви уверим, че основна цел на компанията е да осигурява на своите клиенти обслужване на високо професионално ниво.

В отговор на Вашият сигнал, бихме искали да потвърдим, че Вие сте титуляр на сателитна телевизия ........ в условията на срочен договор, с крайна дата на споразумението 05.05.2020г.

Моля имайте предвид, че при предсрочно прекратяване на услугата или при преминаване към план с по-ниски параметри, следва да заплатите неустойки в размер на 3 (три) стандартни месечни абонамента, както и част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства, пропорционално за оставащия период на договора.

С конкретен размер на сумата, която ще платите, към момента не можем да се ангажираме.

Бихме искали да обърнем внимание, че размерът на дължимите неустойки в случай на предсрочно прекратяване не може да бъде изчислен при активна услуга.

Стойността им се калкулира автоматично спрямо датата, на която конкретната услугата е закрита в системите, в съответствие с условията на сключеното за нея споразумение.

Желанието ни е да продължим добрите си взаимоотношения с Вас, поради което като комплимент Ви предоставяме еднократна отстъпка в размер на 5 лв към следващата месечна сметка.

Благодарим Ви за обратната връзка, като се надяваме, че сте получили ясен и разбираем отговор.

С уважение

К. Георгиева

VIVACOM Обслужване на клиенти

ВТОРИ ВЪПРОС: Здравейте, Благодаря за отговора. Бихте ли ми разяснили каква част от предоставените Ви до момента отстъпки от абонаменти или цена на устройства ще ми бъде удържана? . Каква е, обаче, абсолютната величина на тази част? Например, 5% от отстъпките, 20% от отстъпките или 100% от отстъпките? Разбирам, че е пропорционално за оставащия период на договора - по тази точка допълнителни уточения не са необходими.

ОТГОВОР:

Здравейте,

Във връзка със запитването Ви, бихме искали още веднъж да Ви информираме, че процесът по начисляване на неустойки е автоматичен и се финализира едва след закриване на съответната услуга и/или устройство към нея.

Обръщаме внимание, че предварително не може да бъде посочен точният размер на неустойките. Те се генерират в месечната сметка, която се издава на отчетната дата след закриване на съответната услуга.

Надяваме се, че въпросът вече е изяснен.

С уважение,

Б. Петрова

VIVACOM Обслужване на клиенти

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си