Права на клиентите

Здравейте, собственик съм на магазин и съм печатал в два екземпляра информационни табелки за клиенти. Въпросът ми е, това нарушава ли даден закон на някоя институция? Имам ли право да ги изложа в магазина?

Съдържанието е следното:

Уважаеми клиенти, за да бъдем максимално коректни с вас, се стараем всяка една стока, намираща се в обекта да е обозначена с цена, произход, количесто и описание, а ако има специални условия за съхранение - и информация за правилното съхраняване. За стоки, чиято информация не може да бъде достъпна без да се повреди опаковката, сме изработили информационни картички, съдържащи описание на стоката, предоставена от доставчика. Обикновено тези информационни картички се намират точно до продукта, но ако изпитвате затруднение при определяне на стоката, към която се отнася информацията, можете да помолите обслужващото лице за съдействие. Служителят е длъжен да отговори на възникналите при пазаруването въпроси, да ви информира за правилното използване на дадения продукт и да ви предупреди, ако същият крие риск за вас - например, ако имате непоносимост към материята, от която е изработен даден артикул. Главната ни цел винаги е била да създадем дълготрайни отношения с нашите клиенти, по този повод - вашата удовлетвореност е от огромно значение за нас. Опитваме се да сведем до минимум ситуациите, които могат да предизвикат спор между клиента и продавача. Колкото и да е рядко, при възникнали такива ситуации, ние ще се съобразим с вашите мотиви и ще направим всичко възможно, за да разрешим проблема и да удовлетворим вашите очаквания. Но все пак, ако прецените, че нашият подход спрямо вас е бил некоректен и закупената от вас стока не отговаря на описанието, можете да се обърнете към КЗП (Комисия за Защита на Потребителите) - чрез набиране на горещата линия за потребители - 0700 111 22, чрез обаждане на телефонен номер 02/9330565, факс: 02/9884218, чрез емайл до info@kzp.bg, чрез уеб сайта - www.kzp.bg или на адрес - гр. София, ПК 1000, пл. ”Славейков” №4А, ет.3, 4 и 6. Добре е предварително да се информирате за наименованието и местонахождението на обекта, името на служителя (имената на баджа му) и данни на фирмата: наименование, МОЛ и адреса на управление (обикновено можете да ги видите във входа на магазина и информационното табло) и да ги предоставите, когато Ви се изискат. Запазете продукта в оригиналната опаковка и вида, в който сте го получили. За доказателсто за сключената сделка за покупко-продажба между клиента и продавача, служи фискалният бон, затова е от изключителна важност винаги да я изисквате и съхранявате!
ПРАВА НА КЛИЕНТА
ПРАВО НА ДОСТЪП
- Магазинът е обществено помещение и до него имат достъп всички лица, независимо от националността; расата; цвета на кожата; езикът, който говори; религията, която изповядва клиента; начина на обличане; недостатъци и затруднения - когато клиентът е със специални нужди, може да помоли служителя при нужда от допълнително съдействие за придвижване. Същото важи и за родители (майки и бащи) и други лица с детски колички при затруднения с вкарването на детската количка в магазина.
ЛИЧНИ ДАННИ НА КЛИЕНТА
- Когато се налага да ни предоставите вашите лични данни, ние сме длъжни да получим вашето изрично съгласие - чрез декларация от ваша страна за съгласие за предоставяне, обработка и съхранение на лични данни. Този документ може да бъде унищожен по всяко време чрез писмена или устна молба от страна на клиента.
ПОГРЕШНО ПОВРЕДЕНА СТОКА
- Докато не бъде платена дадена стока, тя принадлежи на магазина. Клиентът не е длъжен да заплати погрешно повреден артикул. Ние изхвърляме въпросната стока, без да държим сметка на клиента. Когато съдържанието на счупената стока се е разпиляло по пода на магазина и това създава опасност за клиентите, временно се ограничава достъпът, докато не бъдат изчистени частиците, създаващи риск за безопасност.
ВРЪЩАНЕ / ЗАМЯНА НА СТОКА
- Клиентът има право да замени или върне закупената стока без никакви обяснения в рамките на 14 дневен срок от датата на закупуване и да получи заплатената сума в пълен размер. За целта, клиентът трябва да предостави касовата бележка и закупения продукт в оригиналната опаковка, във вида, в който е закупен и без следи от употреба.
ПАЗАРУВАНЕ С ГОЛЕМИ БАНКНОТИ
- Ние нямаме право да ви откажем продажба с причина, че нямаме дребни средства, за да ви върнем ресто. Ние сме длъжни да сме в готовност да върнем ресто, независимо от стойността на банкнотата, която ни давате.
РАЗЛИЧИЕ В ЦЕНИТЕ
- Ако по грешка сме поставили няколко различни етикета върху дадена стока, клиентът заплаща по-ниската цена! Но това не дава право на клиента да мести етикети от стока на стока с цел да измами продавача и да закупи стоката на по-ниска цена.
СЪМНЕНИЕ ЗА КРАЖБА
- Когато служителят заподозре даден клиент за кражба, се алармират органите на реда и клиентът може да бъде претърсен само и единствено от тях след издаване на протокол. Служителите на магазина нямат това право!
- Ако се установи, че клиентът е извършил кражба, същият заплаща откраднатата стока в троен размер.
Повече за вашите права можете да научите на уеб адресите - www.parliament.bg / www.kzp.bg

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си