Здравейте,
След едно форсмажорно напускане на предишната ми позиция. в момента съм без доход от трудов договор. Не съм регистрирана към трудовата борса и в момента не съм социално осигурена.
Бих искала да отворя магазин в Етси, където да продавам ръчно изработени дрехи.
Въпросът, който ме мъчи е под каква форма е най-добре да стартирам магазина си.
За Етси реално няма значение дали съм фирма или не, дали имам ДДС или не.
Искам да избегна генерирането на прекалено много административни разходи, тък като е абсолютно възможно с месеци да нямам нито една продажба.
Разгледах опции за ЕТ, ЕООД, регистриране като свобона професия с Булстат/ това за мен е опция, защото имам диплома за тази дейстност/, Трябва да призная, че не разбирам достатъчно от икономика и не мога да определя кое е най-доброто за мен. Във всички случаи ми изглежда, че от ден 1 започвам да изплащам вноски, осигуровки. Регистрация по Булстат изглеждаше интересно за моят случай. Но там има задължително плащане на годишен патентен данък. Ако регистрирам магазина в София той би бил 840лв, което за мен е много.
Има ли друг начин за стартиращ магазин в Етси? Възможно ли е да започна без ДДС и без каквато и да е било регистрация. След време, ако реално има продажни и видя. че магазинът е работещ, бих минала под друга форма.
Ще се радвам, ако можете да хвърлите светлина около този въпрос.
Поздрави
адв. Николина Митова
Здравейте, Ралица Георгиева,
в случай че регистрирате ЕТ или ЕООД, се налага да ползвате и счетоводни услуги, което не е необходимо при регистрацията Ви като самоосигуряващо се лице, осъществяващо свободна професия. В случая е необходимо да подадете декларация за започване, прекъсване, възобновяване или прекратяване на трудова дейност – задължително се подава от самоосигуряващите се лица в 7 – дневен срок от настъпване на едно от гореизброените обстоятелства.
Необходиме е да подавате и декларация образец 1 „Данни за осигуреното лице” по Наредба № Н-8 от 2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица (Наредба № Н-8 от 29 декември 2005 г.). Подава се до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните за тях. В случаите, когато лицата се осигуряват само във фонд „Пенсии” на държавното обществено осигуряване тази декларация може да се подаде и еднократно за годината до 25 февруари на текущата година с данните за януари, в случай че осигуряването продължава от предходната година или е възникнало от първи януари. До същото число е необходимо да заплащате и осигуровките, изчислени върху минималния осигурителен доход.
Следва да подавате на всяко тримесечие и декларация по чл. 55 ЗДДФЛ за плащане на авансов данък и годишна данъчна декларация до 30.04. на съответната година.
За допълнителна информация можете да се свържете с мен.
Поздрави,
адв. Николина Митова
0898 303092