Здравейте!
В момента притежавам само B категория от 29.11.2018г и бих искал да карам камионче пътна помощ с единична или двойна платформа абсолютно легално във и извън страната без някакви "вратички" в системата, от които да съм на тръни постоянно.
Обръщам се към вас, за да видя дали правилно съм разбрал когато съм чел насам-натам
точно, за да ме коригирате ако греша някъде.
Доколкото си изясних сам:
-B категория е за мпс до 3.5 тона обща маса (колата+товара в нея)
-B+E категория е за мпс до 3.5 тона + ремарке до 3.5 тона (общо маскимално колата+ремаркето с целия им товар да не е повече от 7 тона състава?)
-C1 категория е за мпс което надвишава 3.5 тона, но е под 7.5 тона
------Също тук има бонус с тази категория- може да се закачи ремарке до 750кг
Значи ако си с C1 с ремарке- не трябва да надвишаваш 8250кг на целия състав в натоварено състояние.
-C1+E е за теглещо мпс до 7.5 тона, и ремарке над 750кг, като състава на двете не трябва да е над 12 тона (дефакто ако теглещото мпс е точно максималните 7.5 тона, МАКС 4.5 тона може да се тегли?)
-----Също тук това, което се тегли (примерно еденична платформа с кола на нея) в натоварено състояние не трябва да надвишава като килограми возилото дето дърпа в НЕнатоварено състояние?
-------------Примерно двойна плаформа с двете коли на нея общо да са 5 тона, а пък пътната помощ празна-без да има кола на нея да е 4 тона по документи (в ненатоварено състояние) тогава това се счита за нарушение ?
Както и когато имаш C1+E можеш да караш кола до 3.5 тона с B категория и да теглиш ремарке над 3.5 тона като максималната маса на състава от колата и ремаркето не трябва да е повече от 12 тона?
Тук не важи ли пак правилото ремаркето в натоварено състояние да не тежи повече от теглещото мпс в ненатоварено състояние? (демек тегло по документи?)
Също така може ли някой компетентен да обясни как съществуват пътни помощи от един и същ модел, марка, година и тн. (абсолютно идентични возила), някои регистрирани да се карат с B категория, други да могат да се карат само с C1 или C?
Тези регистрирани за B да разбирам, че не могат да качват тежки коли, за да пътната с колата на нея да не надвишава 3.5 тона?
Някои хора казват, че по-новите модели пътни помощи, които са с алуминиева рама и не тежат много става да ги регистрират с B категория и могат да си позволят да превозват малко по-тежки коли, като отново гледат пътната с колата на нея да не надвишават 3.5 тона
Докато старите не-алуминиеви модели са тежки и ако са регистрирани с B кат. могат да си позволят да возят само леки, двуврати, малки коли, за да, отново, да не надминат тези 3.5 тона обща маса.
Ще съм много благодарен ако някой, който е наясно прочете молбата ми и провери дали съм разбрал правилно законите кое-кога и как се случват нещата.
Благодаря !
...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".