Несвършена работа от обслужващата ни банка

Здравейте,
Чувал съм за вашия сайт и за първи път пиша в него.
Както почти всички бизнеси и ние имаме проблеми с обслужващата ни банка. Напоследък станаха много гафовете им, и само с едно "Съжаляваме" не ми се иска вече да се разминават.
Давам няколко примера, в които мисля, че са допуснали жестоки грешки.
- Имаме промяна в собствеността на фирмата и желая да прекратя дебитната карта на партньора, който е продал дяловете си. Съответно се свързвам с обслужващия ни мениджър и заявявам промяната и желанието да блокираме картата. Отговорът му е, да изчакаме отразяването на промяната в БРРА и тогава да направим промяната, въпреки, че имам подписана и нотариално заверена сделка и входящ номер от БРРА. След като е излязло решението в БРРА отивам в клона на банката да заявя закриване на тази карта и агентът ме посреща с коментара "Добре, че партньорът Ви не се е възползвал от ситуацията и не е теглил пари от картата". Едвам се сдържах в този момент!?!?! В същото време, другият партньор във фирмата беше заявил да му бъде издадена корпоративна дебита карта от преди месец преди това посещение. Не бяхме получили никакво известие, че тази карта е пристигнала в съответния клон, за това така и така бях на място и реших да проверя дали случайно не е пратена другаде. Нищо подобно. Не можаха да намерят такава заявка. Попитаха ни дали да я пуснат отново и пак имаше "Съжлявам". Тъй като променяхме и адресна регистрация и се местихме в друг град, реших за по-удачно да не пускаме такава заявка в София, и после да трябва специално да пътуваме за да си вземем картата от единия до другия град.
- На 10-11.08 (събота и неделя) нямах възможност да ползвам дебитните си карти нито за разплащания, нито за тегления на суми. Бях останал без една стотинка в себе си и никаква възможност за какъвто и да е пазар на каквото и да е. Разбира се можеше да разчитам на някой приятел или роднина да ми заеме пари. Отново на обслужващия телефон се чуваше "Съжаляваме". Все пак казаха, че били информирали потребителите си за ъпдейтването на системата за картите и невъзможността за ползването им за тези две дати. Аз не бях известен. Казаха ми, че на електронната поща или на смс са изпращали съобщения. Проверих и отново не намерих такива известия. Все пак наистина на мой познат видях, че него са го известили. Аз нямах такива съобщения. Също така ми се налагаше да закупя и самолетен билет, което трябваше да стане с карта - съответно нямаше как да стане. Добре, че не бяхме на път с децата някъде и да трябва да зареждам гориво - щях да си вися, няма да казвам като какво!
- Дойде делничният ден и най-накрая успях да изтегля пари от АТМ устройство. Но вторникът, 13.08.2019 г. отново имах проблеми с тегленето на сума от картата ми. Отново последва обаждане call center-а на банката. Обещаха, че ще проверят какъв е проблемът и ще се свържат с мен. Емаше едно единствено позвъняване, на което не можах да отговоря, защото в това време шофирах, и повече не се обадиха. Вярно картата вече работеше.
- На 19.08 преглеждам банковата сметка и виждам необичайна такса от баката, която проверявам. Обаждм се на отговаращият ни мениджър да направи проверка за какво е тази сума. Цял ден никакъв отговор. При моя проверка, малко след 18:00 (извън работното им време), отговорът беше, че щом не ми е звъннал, значи не е проверил. Днес 20.08 вече получих обаждане че тази сума е за годишна такса за обслужване на дебитна карта, която е извън пакета ни. При проверка на картата, се оказа, че това е такса за картата, която вече съм закрил на партньора, който продаде дяловете си от фирмата!?!?!?!? В крайна сметка мениджърът си спомни, че съм бил в клона им за точно това, но ме помоли да подпиша отново документ за закриване на тази карта. Т.е. тя е все още активна ли? Имаше пак "Съжалявам", "При ъпдейтването на системата, може и колегите не са отразили закритата карта" и не зная още какви измишльотини. Това "Съжалявам не ме грее. Защото банката, никой не може да я спре да си вземе таксите или лихвите, които нейните клиенти дължат, а обратния процес, и то когато те са сгафили жестоко?!?!?!
Искам да знам дали мога да съдя банката и какви претенции мога да заявя. Сега като недоволен клиент даже и да искам да си закрия сметките при тях, ще има такси за закриването. Но това мое желание е породено от жестоката им некомпетентност и не добра организация. Защо да плащам каквото и да е? Финансови претенции мога ли да имам към тях?
Благодаря ви предварително!

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си