Здравейте!
Закупих си фурна от Технополис за цена от 479 лева. Когато ми докараха фурната,при оглед на уреда установих, че ми е пратен грешен модел, коренно различен от този,който ми беше предложен в магазина. След разговор със служителя, който ни обслужи в деня на покупката стана ясно, че някой е объркал цените и е сложил ценови етикет за 479 лева на фурна,която струва 600 лева.
При молба от моя страна за разговор с тогава дежурния управител, единственото предложено ми решение беше отстъпка от 50 лева от цената на по-скъпия модел,който ми беше избран от мен първоначално или възвръщане на цялата сума. Сега ми предстои разговор с друг управител, тъй като настоях да получа продукта, който беше изложен в магазина на цената,на която беше изложен, но тъй като разликата е 120 лева това ми беше отказано от дежурния управител.
Въпросът ми е , длъжен ли е търговеца Техополис да ми продаде продукта на обозначената цена, още повече поради грешка на служителите? Може ли да се размине само с предложение за връщане на цялата сума или по закон е длъжен да ми продаде продукта на по-евтината цена?
П.С. Имам снимков материал показващ продукта и ценовия етикет в деня на покупката, както и признание от страна на продавача.
Благодаря предварително!
адв. Николина Митова
Здравейте, Елица,
съгласно чл. 9, ал. 3 от Закона за защита на потребителите – информацията, съдържаща се в етикета, трябва да бъде разбираема, достъпна, ясна, лесна за отличаване и да не бъде подвеждаща. В случая е налице подвеждаща информация, тъй като цената, посочена на етикета е различна. В този смисъл, ако от страна на търговеца не Ви предоставят за закупуване същата фурна на стойност 479 лв., можете да сезирате КЗП, като има възможност за подаване на жалбата и по електронен път.
Поздрави,
адв. Николина Митова
0898 303092
Elitsa
Благодаря Ви!