Здравейте, имам следния проблем, който не зная към кого да го отнеса за разрешаване. На 20.07.2018 година сключих гаранционно споразумение / гаранционно обслужване/ на МПС със застрахователно акционерно дружество КГ Кар-Гаранти със седалище в Германия, чрез техния представител за България- Силвър Стар , който е и официалния представител и сервизен център за марката Мерцедес. В средата на м.април 2019 г. започнах да установявам нетипични шумове от автомобила при маневриране и съответно си записах час за преглед в официалния сервиз. Констатацията беше “необходимост от подмяна на кормилната кутия ” , която е в списъка на предметния обхват по гаранционно споразумение. Съответно Застрахователното дружество беше надлежно уведомено за щетата и необходимостта от подмяна на частта , с всички прилежащи видеа и документи. Те от своя страна изпратиха тяхно доверено лице за допълнителен оглед за потвърждение на щетата. Въпреки спазването на всички изисквания по отношение на костатиране и уведомление при щета получих отказ от Застрахователното дружество – тъй като тяхното вещо лице не е констатирало наличие на дефекти в кормилната кутия. Изпратих до застрахователя жалба относно оспорването на заключението на сервиза и отказа на плащане на обезщететние за подмяната на частта, както и искане за втори оглед от тяхно вещо лице. Те от своя страна изискаха допълнителни документи, част от които бяха вече получили още с известяването на щетата, но и технически неоспорими доказателства, че авомоилът е невъзвратимо повреден и неуправляем. Срокът за окомплектоването на документите ми отне почти 2 месеца, ествествено със становище от сервиза за необходима подмяна на рейката.След като ги представих изискаха актуална снимка на километража като ествесвено има разлика в км при първоначалната костатация за ремонт и актулания пробег на автомобила. Снимката беше представена и в момента поредното искане от страна на застрахователя е да дам обяснение как в рамките на тези 2 месеца автомобилът е изминал 6000 км с повредена хидравлика като са посочили определена клауза в сервизното споразумение, което да взема предвид. За съжаление във въпросната клауза е посочено, че при неизвършен ремонт , които е препоръчан от оторизиран за марката сервиз и последващо изминаване на над 3000 км от момента на констатирането му, отпадат гаранционните права. Но също така в гаранционното споразумение никъде не е посочено , че се изплаща подмяна единствено и само на напълно амортизирани и негодни за функциониране части и елементи. Необходим ми е съвет към кого да се обърна за този вид нелоялна практика и чиста проба “измама”, тъй като дружеството е със седалище в Германия. Благодаря предваритлено за съдействието!
Сподели
Knowledgeable
Здравейте,
Щом застрахователят е със седалище в Германия, то той трябва да осъществява дейност в България или чрез българско търговско дружество, или чрез клон (чл. 49 и следващите от Кодекса за застраховането). И в двата случая, казусът е подсъден на българските държавни органи.
Регулаторният орган на застрахователите в България е Комисията за финансов надзор. Ако подозирате (или адвокатът, който разгледа случая е на такова мнение), че вътрешните им правила са в противоречие с Кодекса за застраховането и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, можете да подадете жалба до КФН.
Разбира се, най-вероятно ще се наложи да стигнете до съда, понеже КФН не може да разпореди изплащане на обезщетение.
Моят съвет е да се консултирате с адвокат по застрахователни дела, да му предоставите всички документи по случая и да решите в каква посока ще действате.
Поздрави!
адв. Николина Митова
Здравейте, Емилия,
в началото на изложението посочвате, че дружеството ” КГ Кар-Гаранти” е със седалище в Германия, но сте сключила гаранционно споразумение чрез техния представител за България- Силвър Стар , който е и официалният представител и сервизен център за марката Мерцедес. Т.е. – можете да подадете сигнал както към КЗП, така и към ЕПЦ – Европейският потребителски център, като центърът предлага безплатна и индивидуална информация, съвети и съдействие на потребители, които имат проблеми с трансгранични сделки в друга държава от мрежата.
Препоръчително е и цялата кореспонденция по случая да бъде прегледана от адвокат, като можете да се свържете с мен за допълнителна информация и съдействие на посочения телефон.
Поздрави,
адв. Николина Митова
0898 303092