Регистрация

Регистрирай се, за да задаваш въпроси и да отговаряш.

Имаш профил? Вход
Вход с FacebookВход с Google
или

Имаш профил? Влез в своя профил

Вход

Влез в своя профил, за да задаваш въпроси и да отговаряш.

Регистрация
Вход с FacebookВход с Google
или

Забравена парола

Don't have account, Регистрация

Забравена парола

Забравена парола? Въведи твоя имейл адрес. Ще изпратим линк за нова парола по имейл.

Имаш профил? Влез в своя профил

Нужен е профил, Трябва да си в своя профил, за да добавиш въпрос.

Вход с FacebookВход с Google
или

Забравена парола

Нямаш профил? Регистрация
pravatami.bg Logo pravatami.bg Logo pravatami.bg Logo
ВходРегистрация

pravatami.bg

pravatami.bg Navigation

  • Категории
    • Потребители
    • Работа
    • Бизнес
    • Сделки
    • Пари
    • Интелектуална собственост
    • Администрация
    • Граждани
    • Съд
    • Полиция
    • Семейство
    • Европа
  • Въпроси
  • Документи
  • За Бизнеса
    • Регистрация на фирма
    • Счетоводство
    • ДДС Регистрация
    • Фирмени промени
    • Търговски марки
    • Общи условия
    • Лични данни
    • Полезни Ковид ресурси
    • Виж всички
  • Лични дела
    • Полезни Ковид ресурси

Mobile menu

Close
Задай въпрос
  • Начало
  • Статии
    • Най-новите
    • Работа
    • Граждани
    • Бизнес
    • Семейство
    • Всички категории
  • Въпроси
    • Нови въпроси
    • Най-четени
    • Най-отговаряни
    • Категории въпроси
  • Категории
    • Потребители
    • Работа
    • Бизнес
    • Сделки
    • Пари
    • Интелектуална собственост
    • Администрация
    • Граждани
    • Съд
    • Полиция
    • Семейство
    • Европа
  • Въпроси
  • Документи
  • За Бизнеса
    • Регистрация на фирма
    • Счетоводство
    • ДДС Регистрация
    • Фирмени промени
    • Търговски марки
    • Общи условия
    • Лични данни
    • Полезни Ковид ресурси
    • Виж всички
  • Лични дела
    • Полезни Ковид ресурси
Начало/ Въпроси/Въпрос # 31661
Следващ
In Process
Emilia
Emilia

Emilia

  • 1 Въпрос
  • 0 Отговори
  • 0
  • 11 Points
Виж профила
Emiliaчитател
: 19/07/20192019-07-19T17:13:45+03:00 2019-07-19T17:13:45+03:00в: Граждани

Отказ на ремонт по гаранция на МПС

Здравейте, имам следния проблем, който не зная към кого да го отнеса за разрешаване. На 20.07.2018 година сключих гаранционно споразумение / гаранционно обслужване/ на МПС със застрахователно акционерно дружество КГ Кар-Гаранти със седалище в Германия, чрез техния представител за България- Силвър Стар , който е и официалния представител и сервизен център за марката Мерцедес. В средата на м.април 2019 г. започнах да установявам нетипични шумове от автомобила при маневриране и съответно си записах час за преглед в официалния сервиз. Констатацията беше “необходимост от подмяна на кормилната кутия ” , която е в списъка на предметния обхват по гаранционно споразумение. Съответно Застрахователното дружество беше надлежно уведомено за щетата и необходимостта от подмяна на частта , с всички прилежащи видеа и документи. Те от своя страна изпратиха тяхно доверено лице за допълнителен оглед за потвърждение на щетата. Въпреки спазването на всички изисквания по отношение на костатиране и уведомление при щета получих отказ от Застрахователното дружество – тъй като тяхното вещо лице не е констатирало наличие на дефекти в кормилната кутия. Изпратих до застрахователя жалба относно оспорването на заключението на сервиза и отказа на плащане на обезщететние за подмяната на частта, както и искане за втори оглед от тяхно вещо лице. Те от своя страна изискаха допълнителни документи, част от които бяха вече получили още с известяването на щетата, но и технически неоспорими доказателства, че авомоилът е невъзвратимо повреден и неуправляем. Срокът за окомплектоването на документите ми отне почти 2 месеца, ествествено със становище от сервиза за необходима подмяна на рейката.След като ги представих изискаха актуална снимка на километража като ествесвено има разлика в км при първоначалната костатация за ремонт и актулания пробег на автомобила. Снимката беше представена и в момента поредното искане от страна на застрахователя е да дам обяснение как в рамките на тези 2 месеца автомобилът е изминал 6000 км с повредена хидравлика като са посочили определена клауза в сервизното споразумение, което да взема предвид. За съжаление във въпросната клауза е посочено, че при неизвършен ремонт , които е препоръчан от оторизиран за марката сервиз и последващо изминаване на над 3000 км от момента на констатирането му, отпадат гаранционните права. Но също така в гаранционното споразумение никъде не е посочено , че се изплаща подмяна единствено и само на напълно амортизирани и негодни за функциониране части и елементи. Необходим ми е съвет към кого да се обърна за този вид нелоялна практика и чиста проба “измама”, тъй като дружеството е със седалище в Германия. Благодаря предваритлено за съдействието!

гаранция МПС
  • 0
  • 2
  • 776
  • 0
Добави отговор
Сподели
  • Facebook

    2 Отговора

    • Най-гласувани
    • Най-стари
    • Скорошни
    1. Knowledgeable

      Knowledgeable

      • 0 Въпроси
      • 12 Отговори
      • 0
      • 27 Points
      Виж профила
      Knowledgeable читател
      2019-07-24T17:15:19+03:00 24/07/2019, 17:15

      Здравейте,

      Щом застрахователят е със седалище в Германия, то той трябва да осъществява дейност в България или чрез българско търговско дружество, или чрез клон (чл. 49 и следващите от Кодекса за застраховането). И в двата случая, казусът е подсъден на българските държавни органи.

      Регулаторният орган на застрахователите в България е Комисията за финансов надзор. Ако подозирате (или адвокатът, който разгледа случая е на такова мнение), че вътрешните им правила са в противоречие с Кодекса за застраховането и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, можете да подадете жалба до КФН.

      Разбира се, най-вероятно ще се наложи да стигнете до съда, понеже КФН не може да разпореди изплащане на обезщетение.

      Моят съвет е да се консултирате с адвокат по застрахователни дела, да му предоставите всички документи по случая и да решите в каква посока ще действате.

      Поздрави!

      • 0
      • Сподели
        Сподели
        • Сподели в Facebook
        • Сподели в Twitter
        • Сподели в WhatsApp
    2. адв. Николина Митова

      адв. Николина Митова

      • 0 Въпроси
      • 2k Отговори
      • 55
      • 2k Points
      Виж профила
      адв. Николина Митова адвокат
      2019-07-19T19:02:40+03:00 19/07/2019, 19:02

      Здравейте, Емилия,

      в началото на изложението посочвате, че дружеството ” КГ Кар-Гаранти” е със седалище в Германия, но сте сключила гаранционно споразумение чрез техния представител за България- Силвър Стар , който е и официалният представител и сервизен център за марката Мерцедес. Т.е. – можете да подадете сигнал както към КЗП, така и към ЕПЦ – Европейският потребителски център, като центърът предлага безплатна и индивидуална информация, съвети и съдействие на потребители, които имат проблеми с трансгранични сделки в друга държава от мрежата.
      Препоръчително е и цялата кореспонденция по случая да бъде прегледана от адвокат, като можете да се свържете с мен за допълнителна информация и съдействие на посочения телефон.

      Поздрави,
      адв. Николина Митова
      0898 303092

      • 0
      • Сподели
        Сподели
        • Сподели в Facebook
        • Сподели в Twitter
        • Сподели в WhatsApp

    Влез в своя профил, за да добавиш отговор.

    Sidebar

    Search
    Generic filters
    Филтър по съдържание

    Полезни Ковид ресурси

    Научи правата си

    • Как и къде мога да гласувам на изборите?

      • 0 Коментара
    • Изпълнение на задължение за предаване на дете

      • 0 Коментара
    • Какво е обида, клевета и набедяване

      • 0 Коментара
    • Всичко, което трябва да знам като кредитор по особен залог

      • 0 Коментара
    • В помощ на самотната майка

      • 0 Коментара

    Последни въпроси

    • Трябва ли да регистрирам дейноста си- ръчна изработка, пенсионерка съм?

    • Обещетение при напускане

    • Теглене на кредит за близък

      • 1 отговор
    • Плащане на данъци при извършване на дропшипинг услуги от личен сайт и платформи за онлайн търговия

      • 1 отговор
    • Такса за необитаемо жилище за управление и поддържане на общите части

      • 1 отговор

    Explore

    • Начало
    • Статии
      • Най-новите
      • Работа
      • Граждани
      • Бизнес
      • Семейство
      • Всички категории
    • Въпроси
      • Нови въпроси
      • Най-четени
      • Най-отговаряни
      • Категории въпроси

    Footer

    Продукти и услуги

    Онлайн Курсове

    Праватарите

    Блогът на Праватарите
    За нас
    Приятели
    Новини
    Контакти

    Правата

    Бизнес
    Граждани
    Всички Категории
    Стани Автор
    Конституцията

    Полезни ли сме ти? Почерпи ни кафе

    Виж още начини за подкрепа

    За Бизнеса

    Регистрация на Фирма
    Регистрация на НПО
    Фирмени промени
    ДДС Регистрация
    Счетоводно обслужване
    Търговска марка
    Обявяване на ГФО
    Лични данни (GDPR)
    Общи условия и Политики
    Лицензи & Разрешителни

    Правна защита

    Premium абонамент
    Преглед на договор
    Договори и правни документи Развод

    © 2012-2021 Сдружение "Департамент за правна култура". Използването на сайта се допуска след приемане на общите ни условия. Този сайт използва бисквитки. Защита на личните данни.
    Хостинг от Хостинг парньор: SuperHosting.BG | Дизайн и Уеб от b13o.

    10 правни курса,
    които спестяват стотици левове