Мога ли да заведа дело срещу мобилен оператор за манипулация, неистинни твърдения и др.

Мога ли да заведа дело срещу мобилен оператор? Подписах довор на 10.06.19г. като управител на ново страртиращата ми фирма за онлайн търговия, но бях подведена от служител с неистинни твърдения.
Желаех договора да има гратисен период и да може да се прекрати до 7 дневен срок, както е определено от закона и изрично попитах дали дължа сума в деня на подписването като дадох информация, че не разполагам с пари в себе си в този момент.
Бях излъгана, че казуса им е готов от отдела, който проверява фирмите и мога да подпиша договор по условията, за които сме се договорили със служителя. Тръгвайки си 40 минути по-късно ми се обажда служителя на личния ми непредоставен номер за контакт (не е на мое име, нито е на този оператор), заявявайки ми, че трябва да се върна незабавно и да платя 200лв депозит, защото туко що е излязло становището от вътрешния им отдел.
Реших, че след като ме излъгаха, не желая повече да се обвързвам с тях и ще прекратя договора. Оказа се, че нямам това право (поредната манипулация и лъжа на служителя), защото съм подписала приложение, че се отказвам от това право. Бях подведена, защото аз изрично държах на обратното твърдение - да имам този период! Съобщиха ми, че мога да прекратя само ако си платя неустойките до края на договора (24 месеца).
Пуснах жалба до тях, описваща абсолютно всичко случило се, а те съвсем подигравателно се обърнаха към мен, изпращайки ми базов отговор, че аз действително съм подписала договор. Върнах им жалбата, настоявайки за отговор по всички установени от мен нарушения (активиране на договор без да излязло становище, нелоялна практика на служител, нарушаване на закона на защита на лични данни, неистинни твърдения в ползва на оператора ит.н.). Получих отговор, че съжаляват, че не съм останала доволна от отговора им и ми изпращат същия отговор, като аз пожелах да ми потвърдят, че в такъв случай практиката на оператора е нелоялна и индиректно това направиха - не отрекоха също.
Изпратих жалби до КЗП, КРС, КЗЛД и са входирани.
В пояснение, аз съм на 23 години, реших да остана и да се развивам в България, стартирайки свой собствен бизнес и към днешна дата 09.07.2019г. аз търпя единствено загуби, заради нежеланието на оператора да ми даде адекватно становище или да прекрати този договор, който е сключен на базата на нелояни практики.
Абсолютно всякаква информация по този казус имам налична, както и комуникацията с оператора, която е посредством имейли.
Мога ли да си търся правата по съдебен ред? Желая да се обяснят нагледно всички нарушения, които аз констатирах от мобилния оператор и искам договора да се прекрати в моя полза и да подпиша договор с друг оператор, който ми предлага същите условия на по-ниски цени и без депозити. Към момента СИМ картите не са активирани от мен, стоят си опаковани и вече съм получила и фактура.
Има ли начин в България да прекратя този абсурд и да си получа уважителното отношение от този оператор?

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си