Публикуваме този текст на Славчо Панов, защото смятаме, че темата е интересна и полезна. Повече за автора – накрая на статията.
Оптимизацията за търсачки (SEO), добрия брандинг и PR-a работят по един и същи начин: търсят, фаворитизират и привличат внимание към най-добрите търсения и най-популярните отговори.
SEO и PR работят като сватовници – събирачи. Свързват хората, които търсят нещо, с тези, които предлагат перфектния за тях избор.
Оптимизацията на сайтове мина през годините почти през всичко, за да достигне сега на такъв етап, че да работи ръка за ръка и по подобен начин с брандинга и пъблик рилейшъна. Питате ли се защо? Може би, защото другите са доказани дългогодишни инструменти за бизнес успех офлайн.
А защо да не правим същите неща и онлайн?!
Стъпка 1: Как да използвате SEO и PR, за да привличате публика
Запомнете, че Google е сватовник – вашите думи отговарят на нечий въпрос и целта е просто да се открие тази перфектна връзка и да се изградят едни магични отношения, където всеки включен в тях върви в същата посока и подпомага израстването на цялата група.
Google също така е и като ченге: патрулирайки из своето място (интернет), той търси нещо ново хубаво, или пък нередно. По-голяма част от уеб страниците никога не се променят, затова офицер Гугъл бързо ги отминава. Но след като съдържанието е ново или се променя, тогава търсачката започва разследване.
Доброто, полезното и интересното съдържание се възнаграждава (защото това помага на основната мисия на гиганта, именно да намира най-подходящите резултати). Ако предлагате съвсем точно нещо, което някой търси, то вие пасвате перфектно на съответното зададено търсене, което ви придвижва към върха на списъка.
Пригоденото съдържание към такова търсене, може да ви дръпне напред.
Например, през лятото се замислих над проблема с пристрастяването към мобилните телефони. Разрових се и открих, че вече си има специален термин за това състояние. Бързо написахме една публикация по въпроса: https://goo.gl/89uehI и както може да видите, има доста прочитания. Сега, хората, които правят търсене по тази фраза попадат на моя блог.
Доброто SEO, добрият PR и брандинг са като да играеш на „Семейни игри”. В продължение на десетилетия, състезанията в тази игра са се опитват да измислят кой е най-популярният отговор на даден въпрос. Добрите SEO, PR и брандинг работят по същия начин: опитват се да мислят за възможно най-добрите думи, които са най-вероятни да грабнат публиката или са възможно най-близки до думите на търсене.
Така че, когато се опитвате да спечелите кампания чрез брандинг, външен маркетинг, SEO и PR, е добре да започнете с много специфични думи или фрази на търсене, като се надявате да ги напипате точно кои са.
По същия начин, Google, в ролята си на ченге, наказва лошото поведение, включително дублиране на съдържание, скрапинг, лоши беклинкове, спам и съдържание „написано за SEO”.
Пишете за хората (търсачките все повече започват да приличат на хората) и дори не си помисляйте да използвате нещо подобно на измама или пряк път. Осигурявайте на читателите добро, силно съдържание, което отговаря на въпросите и на търсенията.
Най-важното е, че добрият PR е добра SEO оптимизация, обратното също е вярно.
Google ВЪЗНАГРАЖДАВА доброто сватосване и доброто качество. Компанията регистрира патент, който се нарича “безлинкови цитирания на бранда” (non-linked brand citations), така че повече споменавания (добрият PR) се възнаграждават като част от стандартите на Google. Следователно всяка новинарска статия, която печелите за вашата марка чрез PR, работи като загатнат линк и това води до нарастване на трафика ви.
Стъпка 2: Тестът на баба и правилото за любовните писма
Става дума за това, че текстовете, които пишете трябва да могат лесно да бъдат разбрани от човек с по-общи възприятия (без да има вътрешната информация за жаргона във вашата сфера). Ние също така съветваме хората да пишат по начин, все едно пишат любовно писмо, специално написано за истински човек, за когото си мислите, а не просто за побутване на вашите ключови думи и маркетинг.
Стъпка 3: Фокусирайте се върху заглавието, описанието, параграфа излагащ основната идея, конфликтните точки и връзките.
Страхотните заглавия са не повече от 70 символа (за улеснение на търсачките), те са чудесни за туитване, включват ключови думи, които таргетирате, те отговарят на въпросите на хората, които правят търсенето и с една дума им предоставят самия сок, а не портокалите за направата му.
Заглавието е толкова ВАЖНО (често това е всичко, което ще бъде прочетено), че е добре това да е последната част от съдържанието, върху която ще работите или ако започнете с писането на заглавието, след това се върнете отново отначало и го усъвършенствайте.
Лийдът (или основният параграф) също е мета описание и обикновено се състои от 150-160 символа, които се виждат изцяло на страницата с резултатите от търсенето.
Проучвания в журналистиката, потвърдени десетилетия назад, показват, че колкото по-кратко е изречението, то е много по-вероятно да бъде запомнено.
Следващият параграф е именно този, който дава на читателите „ядрото” на историята, но за целите на маркетинга, той трябва да отговаря на основния въпрос в маркетинга: Защо?
Всички добри истории съдържат един основен елемент: конфликт. Това може да включва проблем или предизвикателство, което трябва да се преодолее. Доброто уеб съдържание води към други страници на вашия сайт, както и към силни източници от мрежата, които обогатяват и/или обясняват още по-добре част от вашето съдържание.
Стъпка 4: По-добре е да има повече съдържание – но то трябва да е страхотно.
По-добре е да има повече съдържание (търсачките обикновено не харесват особено страници с по-малко от 300 думи), но то трябва да е полезно, качествено, силно. Запомнете, че читателите стават все по-взискателни, затова включвайте добри подзаглавия, удебелени фрази, които да привличат вниманието на читателите към най-ВАЖНИТЕ съобщения, които искате да им предадете.
Ако някой чете само заглавията, подзаглавията и думите с удебелен шрифт, той ще „получи” ли основна представа за това, които искате да знае?
Покажете на читателите какво искате да направят като следваща стъпка със силен призив за действие в края на съдържанието. Две-трети от уеб ангажимента онлайн сега се проявява „между редовете”.
Заключение:
Горепосочените стъпки могат да бъдат приложени независимо дали се фокусирате върху оптимизация, която да подобрява външния маркетинг или върху изграждането на връзки с публиката, те работят както за увеличаване на трафика, така и за разрастването и налагането на вашия бранд.
При всички положения, вие работите като „сватовник”, т.е. помагате на съдържанието да достигне до хората, които търсят точно това, което вие ПРЕДЛАГАТЕ. Най-добрият начин да откриете, че нещата си пасват идеално е, когато дадете на търсещия точно това, което той или тя искат и точно това, което те не осъзнават, че имат нужда.