Служебни дейности с личен автомобил

Здравейте!

За три години в службата ми се акумулираха около 4 000 км шофиране в градски условия и 14 000 км извънградско с личен автомобил по служебни цели, което е 28% от изминатите от мен километри за този период. Заплащано ми е единствено горивото за извънградското шофиране срещу предоставените от мен фактури. Не съм сигурна дали е описан командировъчен лист или заповед, поне такива не са стигнали до мен, аз съм предоставила празни бланки с печати от общината където са ме командировали. Документацията на фирмата не е изцяло изрядна, прозрачна и навременна в отношение работник-работодател. Позволила съм си да сметна амортизацията на личния си автомобил така: ('сумата на закупуване' минус 'остатъчна цена') разделено на 'очакван пробег на автомобила' по лична преценка. Така определям амортизацията на личния си автомобил за 1 км и изчислявам колко трябва да изискам от работодателя си със задна дата, като включа и неплатените разходи за гориво за шофиране в градски условия. Имам ли правни основания или всичко е въз основа на добросъвестността на работодателя ми? Виждам, че в НКС имам право само на пътни разходи по минимална разходна норма за автомобила ми, как се обосновава амортизацията и поддръжката на автомобила?

Втори въпрос: Назначена съм на 8-часов работен ден, фирмата няма практика за заплащане на извънредно работно време. Същевременно в рамките на един работен ден аз трябва да пътувам 400 км до дестинацията си, да провеждам срещи между 2 и 4 часа, и да се върна обратно - още 400 км. На следващия ден се очаква от мен да съм на време за началото на работния ден. Законно ли е това и как да защитя правата си, на базата на кои закони и норми да се обоснова?

Благодаря!

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си